sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Minimalismipelin puolivälissä

Tammikuun alussa kerroin tavoitteestani karsia kotoa 465 tavaraa kuukauden aikana (klik). 1. tammikuuta poistin yhden tavaran, toisena päivänä kaksi jne.

Homma on lähtenyt käyntiin ihan kohtuullisesti. Ensimmäiset päivät olivat helppoja, ja teinkin lähes koko ekan viikon karsinnat kerralla. Myös nämä myöhemmät karsinnat olen tehnyt rykäyksissä: muutama päivä taukoa ja sitten kerralla useamman päivän saldo. Päivittäinen karsiminen on ajatuksena kiva, mutta ei ainakaan omalla kohdallani ole toiminut käytännössä.

Tällä viikolla olin monta päivää jäljessä aikataulusta, mutta viikonlopun aikana olen taas kirinyt, ja nyt on kaikki tähän astiset poistot tehty. Tai no, suurimmaksi osaksi tavarat edelleen odottavat pusseissa reissua kierrätyskeskukseseen. Tältäkin osin joustan säännöissä. Lopputuloshan on tärkein, eikö?


Pienen osan tavaroista olen myös jaksanut kuvata myyntiin erinäisiin Facebook-ryhmiin, ja muutama on mennyt kaupaksikin. Niistä on kertynyt ihan mukava summa rahaa, yhteensä jo 117,50 €. Olen siis päässyt 110 euron tavoitteeseeni (Vaaterekin jäsenyys puoleksi vuodeksi) - mahtavaa!

Näinkin hyvästä myyntisaldosta on kiittäminen lähinnä yllä olevassa kuvassakin vilahtavaa upeaa  pikkumustaa. Mekko oli minulle reippaasti liian pieni ja löysi vihdoin uuden kodin Facebookin vintage-ryhmän kautta. Se on valmistettu 60-luvun alussa helsinkiläisessä ateljeessa, ja oli niin  kertakaikkisen upea ja kauniisti ommeltu, että en olisi millään malttanut luopua siitä! Mutta nyt se pääsee toivottavasti käyttöön sen sijaan, että roikkuisi viemässä tilaa minun vaatekaapissani.

Kuvakollaasin muutkin artikkelit ovat jo löytäneet uudet kodit. Myyminen on kuitenkin niin aikaavievää ja välillä turhauttavaakin, että kovin montaa tavaraa en sitä kautta jaksa laittaa kiertoon.

Vähän jännittää, selviänkö pelistä kunnialla loppuun, sillä loppukuusta tavaroita pitäisi jaksaa karsia jo tosi monta joka päivä. Tosin nytkin tuli neljän päivän saldo täyteen pelkästään korulaatikoita penkoessa... Ja kyllä minulta vielä muutama ässä löytyy hihasta - ainakin postikorttivarastoni kaipaisi karsimista!






2 kommenttia:

  1. Kuulostaa lupaavalta! Hyvin siis karsiminen sujuu. Nuo kollaasin vaatteet ja esineet on kaikki mun mielestä ihania, mutta jostainhan sitä on luovuttava myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kuvassa onkin niitä kivoimpia, myyntiin menneitä juttuja! Eli vain pintaraapaisu, paljon on ollut ihan rojuakin... Tai sitten jotakin kuluneita sukkia, joita ei viitsi blogiin kuvata! :D Käyttöönhän minä olen joskus nuo kaikki jutut hankkinut, ja osa on käytössä ollutkin, mutta eivät sitten kuitenkaan oikein ole löytäneet paikkaansa tai jotakin. Pienissä neliöissä on pakko välillä tehdä tilaa uusille löydöille. :)

      Poista